Contract zegt niet dat het uurloon all inclusive is; waar zijn mijn toeslagen ?

Mijn bruto uurloon is 10 euro

Werk via uitzendbureau, er zijn diensten van 7-15 15-23 en 23-7. Ik krijg geen reiskosten, kan ik nog mee leven? Maar als ik nachten draai, is 10 euro toch niet genoeg komop; vooral een nacht in het weekend.

De intercedenten zeggen wel leuk en aardig dat het loon all in is, maar moet dat niet expliciet vermeld worden op mijn contract wat ik niet zie! cao abu overigens.

Na een paar smsjes, heeft intercedent mij op kantoor laten komen misschien om het mooi te praten ofso, maar na lezen van CAo ben ik toch van mening dat ik er recht op heb. Ook dgene die mijn contract heeft opgestuurd lijkt mij niet te willen helpen blijkbaar.

Heb ook een brief op internet gezien verzoek van onregelmatigheidstoeslagen.
Is het handig om dat per direct op de bus te doen naar personeelszaken of zeggen jullie van niet zelf oplossen ?

Jammer want, opdrachtgever zelf heb ik geen problemen mee, anders zou ik zelf rechtstreeks in dienst gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

over je reiskosten.. dit is artikel 33 van de ABU CAO..

De uitzendkracht heeft recht op dezelfde kostenvergoeding(en) als de werknemer in dienst van de inlener, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de uitzendkracht, indien en voorzover de uitzendonderneming deze vrij van loonheffing kan uitbetalen. Het gaat hierbij om reiskosten, pensionkosten en andere kosten die noodzakelijk zijn vanwege de uitoefening van de functie.

dus, als de mensen daar wel reiskosten krijgen... geef dit even door.

en over dat nachtploeg loon.. ik heb onregelmatiger werk gedaan, voor minder.. dus als het je niet bevalt, mag je baas mij bellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ehh mij een persoonlijk bericht sturen, ga hier natuurlijk geen nummer neerzetten..

staat trouwens niks over toeslagen in de cao die je hebt ondertekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mja mijn vorige werkgever belde me om 3 uur, had mijn spullen in de auto, dus kon direct door naar antwerpen, en daar stond ik de volgende ochtend om 11 uur nog te werken.. ik kreeg echt geen cent toeslag, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je een baan hebt, je kan beter aan het einde van je uitzendperiode je loon "controleren" en "erachterkomen" dat je een zooi geld mist.. want voor jou zijn er 10 anderen die het maar al te graag doen...